قدس آنلاین: رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های دولت تدبیر و امید نتوانست به طورکلی مشکلات اقتصاد کشور را مرتفع کند و اقتصاد کشور را بهبود بخشد.

دولت یازدهم هم نتوانست اقتصاد کشور را بهبود بخشد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگا رما ضمن تاکید بر اینکه وجود رکود تورمی در کشور عامل کاهش قدرت خرید مردم است، گفت: وقتی درکشور تورم 15 درصدی وجود دارد، یعنی قدرت خرید مردم نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: سیاست‌های ضدتورمی همراه با خروج از رکود برای کمک به رشد قدرت خرید مردم باید مدنظر باشد.
 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت خرید مردم با نرخ تورم ارتباط مستقیم دارد، افزود: هرچند نرخ تورم در چند سال گذشته به نسبت زیادی کاهش یافته، اما همچنان شاهد نرخ 15 درصدی آن هستیم که این خود یعنی کاهش قدرت مالی مردم.
وی با تاکید براینکه کاهش نرخ تورم برای افزایش قدرت خرید مردم باید با رشد شاخص های دیگر کشور همراه باشد، تصریح کرد: درصورتی که شاهد شاخص‌های دیگر اقتصادی از جمله اشتغال درکشور باشیم می توان به رشد قدرت خرید مردم امیدوار بود.
فولادگریادآور شد: اولویت سیاست دولت بر مهار تورم از طریق کنترل حجم پایه پولی بوده که این موضوع به نایده گرفتن رکود منجر شد و در حال حاضر نتیجه آن را در کاهش قدرت خرید مردم شاهد هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.